חייגו עכשיו!ייעוץ בוואטסאפ

פאני פורי אוכל רחוב לכולם

 

אם השם פאני פורי לא מעורר אצלכם שאלות של "מה רוצים ממני?" אלא יותר לכיוון של זיכרונות טעימים ונעימים מנפאל הרחוקה כנראה שאתם צודקים. כל מי שטייל בנפאל במיוחד או בסביבה הקרובה לה בטוח נתקל באוכל הרחוב הטעים ביותר שלהם שנקרא פאני פורי. ולמי שלא אז נסביר- בדיוק כמו בשיר המפורסם 'לנו יש פלאפל' אז להם יש פאני פורי.


להזמנת פאני פורי חייגו עכשיו: 072-2119587


פאני פורי אוכל רחוב עממי לכולם:

ממש כמו ערמונים על האש עם יין אדום חם שמוגשים ברחובות ערי אירופה בימי החורף המושלגים וממש כמו שאפשר לקנות תירס חם או פלאפל או כל מיני מאכלים אחרים אצלינו ברחוב ובמדינות אחרות- הפאני פורי הוא אוכל הרחוב בנפאל ובסביבתה. הוא מוגש בטמפרטורה חמה ויש לו מגוון מילויים טעימים במיוחד.

רבים חוזרים מטיול בנפאל ומתאהבים במאכל העממי הפשוט אבל הכה טעים וממכר הזה ולכן מחליטים ללמוד להכין אותו בבית – סוג של בישול וטיגון יחדיו שיוצר מעטפת של בצק שתפח ממולא במגוון מילויים. יש שזה יזכיר להם סופגנייה- דומה אבל שונה.


גולשים נוספים התעניינו גם מנגליסטים לאירועים


פאני פורי- מנפאל לרחבי העולם:

טיילים רבים נתקלו במאכל הטעים והחליטו לייבא אותו אליהם לארץ ואפילו להתחיל להגיש אותו בעיבוד שלהם למתכון המקורי בבית ובמסעדות.

המתכון המקורי כולל בצק שמכינים מערבוב של קמח חיטה, סמולינה, קמח עדשים ואבקת אפייה. את הקמחים מערבבים יחדיו ומעמידים לכמה שעות ביחד ולאחר מכן יוצרים ממנה עיגולים ומטגנים אותם בשמן רותח. בשלב השני יוצרים חור בכל אחד מן העיגולים וממלאים אותו במילוי שרוצים וזה יכול להיות כל מה שתרצו כאשר שוב במתכון המקורי ממלאים אותם בתפוחי אדמה מבושלים ביחד עם שעועית מאש. לאחר מכן לוקחים מים קרים ומתבלים אותם במגוון של תבלינים – כמון, כוסברה, נענע ועוד תבלינים הודים מסורתיים. את המים המתובלנים שופכים מעל הבצק התפוח מגישים ואוכלים מיד. כך מתקבל מרקם פריך בגלל הטיגון אבל בפנים המאכל רך ונימוח-לסיכום שילוב מושלם בין השניים.

כיום במדינות רחוקות מנפאל בהן יש תושבים רבים שהגיעו מהודו או מנפאל כמו למשל עובדים רבים מהודו שגרים בארץ- ישנן חנויות רבות שמוכרות את עיגולי הבצק המוכנים של הפאני פורי מוקפאים בצורה כזו שרק צריך להפשיר ולטגן ולהכין את המילוי. מי שרוצה להכין יכול להיכנס לאחת החנויות ולרכשו את כל המוצרים בשביל להכין ולצפות ברשת בסרטון המסביר כיצד להכין או לקרוא מתכון פשוט וללכת לפי השלבים או לחפש מסעדה הודית או נפאלית בערים שונות ולבקש לטעום את המאכל הממכר. אפשר אפילו למצוא מכר או מכרה הודיים ולבקש מהם יפה להכין עבורכם את המאכל העממי וגם על הדרך ללמוד איך להכין אותו ולשמוע סיפורים על נפאל הרחוקה.

להזמנת קייטרינג לאירועים עסקיים

דילוג לתוכן