חייגו עכשיו!ייעוץ בוואטסאפ

מה ההבדל בין שפונדרה לאסאדו

 

חברת הקייטרינג נויה דוכני מזון לאירועים מציעה לאורחים בשר משובח אשר כולל  נתחי אסאדו טריים אשר הם בשר שפונדרה בשר מספר 9 . נתח האסאדו הוא למעשה נתח המכונה קשתית או שפונדרה והאסאדו נלקח מהחלק המרכזי של הפרה, בין החלק של האנטרקוט לחזה ומאחורי הרגל הקדמית.

 

מה ההבדל בין שפונדרה לאסאדו? – אסאדו מכונה גם שפונדרה, קשתית ושורט ריבס נתח של בשר חצי שומני משובח, אשר נמכר עם עצם וגם נמכר ללא עצם אסאדו אינו בשר אלא כינוי לשיטת צליית בשר על גריל פחמים או ישירות על האש. זוהי שיטה שהיא מקובלת ונפוצה מאד באמריקה הדרומית ופירוש המילה אסאדו בספרדית הוא צלוי.

 


להזמנת דוכן אסאדו חייגו עכשיו: 072-2119587


 

נתח האסאדו בעולם ומקור השם

נתח האסאדו ניקרא על שם שיטת הצלייה אשר מתבצעת על גריל הפחמים או על אש ישירה. שיטה זו מקובלת בכל מדינות דרום אמריקה ובעיקר בארגנטינה. השם אסאדו בישראל מתאר את הנתח של הבשר אשר בשאר העולם הוא נקרא בשמות אחרים. בדרום אמריקה יש חגיגת אסאדו אשר מגישים בה לצד השפונדרה גם סוגי רטבים שונים כמו  צ'ימיצ'ורי, וסלסה ולצד בשרים נוספים צלויים: צ'וריסוס בלחמנייה, מוז'וחסו איברים פנימיים אחרים. מנהג האסאדו החל במאה ה-18 על ידי הקאובויים והם צלו את הבשר הגדול והטרי במשך שעות קרוב לאש.

 

 סוגי צלייה של בשר שפונדרה

כדי ליהנות מעסיסיות הבשר ומרכותו רצוי להכין את נתח השפונדרה בבישול ארוך וממושך ולא על ידי צלייה קצרה. או הקפצה של הבשר. בישול בעזרת תנור למשך זמן ארוך היא אופציה הטובה ביותר להכנת בשר השפונדרה. אפשר לבשלו בתיבול בסיסי של שום שמן זית מלח ופלפל. ניתן גם לבשלו בבישול קדירה על האש בתיבול יין בירה ורוטב ברביקיו.

 

מה ההבדל בין שפונדרה לאסאדו  – גריל היא אופציה נוספת להכנת השפונדרה ולכן זה נקרא אסאדו של בשר השפונדרה. נתח זה יש לצלות באטיות ולתת תשומת לב גדולה למרחק המדויק בין הבשר לאש או לגחלים שהוא מונח עליהם. לאחר שעות של צלייה יש לתת לנתח לנוח. מנוחה זו תעניק לנתח זה נימוחות, רכות ושלל טעמים מיוחדים. ניתן גם להכין את השפונדרה במעשנה אך חייבים לדייק באופן ההכנה בטמפרטורה במתאימה והזמן הנחוץ להכנת נתח זה במעשנה.

 

השפים של נויה דוכני מזון לאירועים מכינים את נתח האסאדו שהוא למעשה השפונדרה בבישול איטי בציר בקר וברביקיו מונח על קרם תפוח אדמה תימין ועלי מיקרו, נתח של בקר משובח מתובל היטב ומלא טעמים ולכן דוכן בשר אסאדו – שפונדרה יעשיר את התפריט של המזון המוגש לאורחים באירועים השונים.

 

אם אתם מתלבטים אילו דוכני מזון יהיו באירוע שלכם, דברו אתנו ואנחנו נשמח להעניק לכם הכוונה כדי שכל האורחים יהיו מרוצים מההיצע של המזון המגוון.

גולשים נוספים התעניינו גם בקייטרינג אסאדו כשר

דילוג לתוכן