חייגו עכשיו!ייעוץ בוואטסאפ

מה ההבדל בין דים סאם לגיוזה

מאכלי דים סאם וגיוזה נבדלים במקורותיהם, בהרכבם, בסגנונות הבישול ובטעמם. דים סאם מגיע מהמטבח הסיני מסורתי שמקורו בדרום סין לפני מאות שנים. הוא כולל מנות קטנות של מנות שונות המוגשות בסלסילות או צלחות קטנות של ספינת קיטור כולל כופתאות במילוי בשר וירקות. גיוזה מגיע מהמטבח היפני המורכב ממילוי מלוח עטוף בבצק דק העשוי מקמח חיטה ומים. בדרך כלל מטגנים אותם במחבת בצד אחד לקבלת מרקם פריך לפני בישול או אידוי כדי שהצד השני יהפוך רך. ניתן להשתמש במילויים שונים כמו בשר בקר וירקות או שילובים של שניהם. אז מה ההבדל בין דים סאם לגיוזה? הטעמים של דים סאם וגיוזה משתנים מאוד בשל בחירת המרכיבים המשמשים אך בסך הכל הטעם יכול לנוע בין מלוח למתוק בהתאם למנה הנבחרת.

דים סאם הוא שמם של מגוון מאכלים סיניים אשר מוגשים במנות קטנות לצד התה. חלק מהמנות האלה מאודות בכלי מיוחד המיועד לאידוי, חלק מהמנות מטוגנות ומקצתן מוקפצות.


להזמנת דוכני מזון מתאימים לאירועים חייגו עכשיו: 072-2119587


האהבה לדים סאם

דים סאם בסינית משמעותה נגיעות קטנות בלב. היות שלהכנת הדים סאם נחוצה תשומת לב רבה והקפדה על ביצוע נכון של צעד אחר צעד על פי המתכון המסורתי.

נהוג להגיש מנות אלה בארוחה הדומה לארוחת צהרים או ארוחת מנחה הנקראת ים צ'ה, ארוחה אשר מקורה בגואנגדונג. הכנת הדים סאם עטופה בערפל של האידוי המתבצע בזמן הכנתו. לכן לצורך הכנת דים סאם לא נחוצים כלים ומכשירים מיוחדים.

לאור האהבה הגדולה של הקהל לאופציות השונות של דים סאם זו הפכה להיות מנה פופולרית בכל האירועים של נויה דוכני מזון לאירועים.

דים סאם לאירועים

דים סאם לסוגיו

הבצק

הבסיס החשוב ביותר של הכנת הדים סאם הוא הכנת הבצק המורכב מקמח, שמן ומלח הכנתו די פשוטה מערבבים את החומרים יחד עד קבלת בצק קשה. היחסים בין הקמח והשמן אינם שווים אפשר להוסיף הרבה קמח ומעט שמן. עד לקבלת המרקם הרצוי. את הבצק הקשה לשים היטב שיהיה חלק ולאחר הלישה מניחים את הבצק במנוחה של חצי שעה לפחות.

אפשר להכין בצק עשיר יותר כאשר ממירים חלק מהשמן בביצים ביחס של ביצה או שתיים על כל חצי קילו קמח. ומוסיפים מים ליצירת בצק קשה בצק זה יהא עשיר בטעמים.

הרידוד

לאחר מנוחה של הבצק רצוי לרדד את הבצק דק מאד, השפים של נויה דוכני מזון מבצעים זאת באמצעות מכונת פסטה. את הבצק המרודד חותכים לעיגולים או למרובעים. את העיגולים והמרובעים רצוי לחתוך בחותכן או בסכין או עם גלגלת חיתוך.

המילוי לסוגיו

עכשיו הגיע שלב המילוי שלב זה רצוי לבצע סמוך לבישול או לאידוי. אפשר למלא בירקות, בדגים, פירות ים, וגם בבשר. את הכיסונים המרובעים והעגולים אפשר לסגור את הדים סאם לאחר המילוי על ידי כיווצים הנעשים באמצעות האצבעות, על ידי הצמדת שני הקצוות ויצירת כיסון עגול ומיוחד.

סוגי דים סאם המוגשים באירועים הם דים סאם עוף דים סאם אווז, דים סאם ירקות מוקפצים. דים סאם בקר.

אידוי

את אידוי הדים סאם עבור אירועים עסקיים ומשפחתיים מבצעים באמצעות כלי מיוחד לאידוי הדים סאם. זמן האידוי תלוי בגודל הכיסון ובסוג המילוי. לדוגמה דים סאם הוא סוג כיסון אשר מקורו בסין ואשר נעשה בטכניקה משולבת של טיגון ואידוי והאופציה של וון טון בסינית כיסונים המוגשים במרק כמו מאכלי סינים רבים.

בנוסף לכך מוגשים באירועים של נויה פוד דוכני מזון לאירועים גם לחמניות באן שהן לחמניות סיניות מאודות לבנות ואווריריות. להכנת הלחמניות משתמשים השפים בבצק ייעודי למטרה זו, את הבצק הם מחלקים ליחידות במשקל של כ-60 גרם, מעצבים אותם ללחמניות עגולות או חצי עגול. את החלמניות מתפיחים שוב ל 40-30 דקות ומאדים אותם בכלי אידוי מיוחד.

אם אתם מתכננים אירוע בקרוב, הגעתם למקום הנכון המשלב את כל סוגי המזון הפופולריים ביותר לכל סוגי האירועים. השאירו כאן את הפרטים שלכם ונשמח להיות אתכם בקשר בקרוב.

אולי יעניין אותך נסו עמדת עראיס

דילוג לתוכן