חייגו עכשיו!ייעוץ בוואטסאפ

פיש אנד צ'פס

פיש אנד צ'יפס הוא מאכל רחוב פופולרי שנחשב אחד ממאכלים הלאומיים של בריטניה, שם דוכן פיש אנד צ'יפס נמצאים כמעט בכל פינת רחוב. המאכל מורכב מפילה דג (פיש) שנטבל בבלילה ומטוגן בשמן עמוק ולידו מוגשים טוגנים (צ'יפס).  במקור הוגש המאכל עטוף בנייר עיתון וגם היום עוטפים זאת בנייר איכותי עם הדפסים המזכירים עיתון.

כיום המאכל פופולרי מאד בכל העולם. פיש אנד צ'יפס היא אחת המנות הפופולריות בדוכני מזון ולכן מארחים רבים מבקשים שהיא תהיה באחד הדוכנים באירוע שלהם.


להזמנת דוכן פיש אנד צ'פס חייגו עכשיו: 072-2119587


הכנת פיש אנד צ'יפס

כמה כיף לאכול את המנה בחוץ, כך מאתגר להכינה בבית, שני המרכיבים של המנה צריכים זמני טיגון שונים עם ניואנסים משלהם.

בחירת הדג – הדגים צריכים להיראות כאלו היו בים בבוקר יום ההכנה, בבריטניה משתמשים בדגים לבנים כמו מרלוזה ופולק, דגים שקשה להשיג בארץ במצב הטרי. האלטרנטיבה הטובה ביותר היא דג הברמונדי, דג שמקורו באוסטרליה ובארץ מגדלים אותו ברמת הנגב. זהו דג בשרני ועסיסי שמתאים מצוין במנה זו. גם הלברק ומוסר ים מצוינים. את הפילה מכינים מבעוד מועד כך שיהיה ללא עור ואדרות.

את הדג ממליחים ולאחר מכן מטגנים בשמן עמוק. לאחר מכן מייבשים אותו וטובלים אותו בבלילה  שעשויה מקמח, ביצים ובירה מרקמה צריך להיות כמו של טחינה נוזלית.

 

דוכן מזון פיש אנד צ'יפס 

פיש אנד צ'יפס נחשב לאחד הדוכנים הפופולריים באירועים הן מצד הלקוחות והן מצד חברת הקייטרינג. מאכל זה מתאים לדוכן אוכל מכוון שהוא עשוי ממעט מרכיבים והכנתו מהירה ( כמובן עם מעט הכנות מראש).  מצד הלקוחות הפופולריות נובעת מהטעם כמובן. אין ספק שזה אחד ממאכלי הרחוב הטעימים ביותר.

חברת קייטרינג שמפעיל דוכן פיש אנד צ'יפס חייב להקפיד על טריות הדג, דג קפוא יוביל לתוצאות טובות פחות, על תזמון הטיגון, הצ'יפס והדג חייבים לצאת יחד מהטיגון ולהיות מוגשים חמים ועל הכנת הבלילה בדוכן סמוך לטיגון כדי לא לפגוע בפריכות.

אומנם לא מנת שף אך גם פיש אנד צ'יפס נחשב לדוכן מזון מיוחד. כל ישראלי שביקר בבריטניה (שזה רוב הישראלים) אכל שם פיש אנד צ'יפס, מאכל שמשאיר טעם של עוד. מכאן נובעת הפופולריות והמיוחדות של הדוכן. הוא משרה אווירה של חו"ל, של חופש, של שלווה.

 

דוכני המזון באירוע

כאשר המארחים מתייעצים עם הנציג של חברת הקייטרינג בוחנים כמה וכמה אופציות של מאכלים שונים. המגמה היא תמיד לגוון כך שיהיה לפחות דוכן אחד של דגים ולעיתים אפילו שני דוכני מזון לאירועים כאשר כל אחד מציע סוג אחר של דג. כאשר בוחנים את האופציות השונות שאפשריות מבחינת סוגי דגים, ברוב המקרים אף מארח לא מוותר על המנה האותנטית של פיש אנד צ'יפס.

כאשר המנה היא טעימה במיוחד, האורחים נהנים ממנה נוספת של פיש אנד צ'יפס ולאחר מכן מגיעים לבר כדי ללגום בירה ולהרגיש שהם באנגליה.

אולי יעניין אותך:

דוכן שקשוקה שהוא תמיד פופולארי

דילוג לתוכן