חייגו עכשיו!ייעוץ בוואטסאפ

מה הן לחמניות באן?

לחמניות באן הן לחמניות רכות מאוד עם בצק קל ואוורירי. המתכון של הלחמניות כולל שמרים, סודה לשתייה ואבקת אפיה, מרכיבים הגורמים ללחמנייה להיות קלה, רכה מאוד ועם קרום קריספי דק ומתוח.

אם עדיין לא הכרתם מה הן לחמניות באן, הכירו אותן כעת, הן מככבות בכל מסעדה ובכל אירוע עסקי או פרטי, ילדים רבים מקבלים אותם כחלק מהתפריט בקייטנה, מפעלים רבים מציעים אותן לעובדים כחלק מהתפריט בימי גיבוש, הריח שלהם נעים ומשכר והטעם עוד יותר.

מה הן לחמניות באן?

מה הן לחמניות באן?

לחמניות באן – מהעבר אל הווה

הלהיט האחרון בתחום  הקולינריה אלו הן לחמניות הבאן. לחמניות באן הן לחמניות מיוחדות שונות מהלחמניות הרגילות שהכרנו עד היום. זוהי לחמנייה אוורירית וקלה עם אפשרויות מילוי רבות ועם עדיין לא טעמתם אותה, אתם לא מבינים מה אתם מפסידים.

שורשי הלחמנייה טמונים בשושלת ג'ין שבסין. הלחמנייה שהחלה בסין התפשטה בכל רחבי המזרח עד ליפן. בכל מדינה היא קיבלה סוויץ' שונה , בסין הגישו את הבאן ככיסון גדול עם מילוי של סוגי בשרים שונים, בווייטנאם היא הפכה להיות עוגה ולא אחת היא הוגשה כמנה אחרונה, היא התפשטה במהירות לקוריאה, ליפן ומשם למדינות המערב, ואיך לא... היא הגיעה גם אלינו.

לחמניית הבאן כבר מוזכרת בתקופת שושלת ג'ין ששלטה בסין בשנים 420-265. היא מתועדת כעוגה והתיאור שלה מזכיר לנו מאוד את לחמניית הבאן של היום. האגדה מספרת כי בפעם הראשונה שהוגשה הלחמנייה לפני קהל רב זה היה בעת טקס יום הזיכרון וגודל הלחמנייה שהוגשה היה בגודל של ראש אנושי, מאז הפכה הלחמנייה למאכל קבוע בכל ארוחה שערכו שליטי השושלת. בתקופות מאוחרת הגודל של הלחמנייה הוקטן והיא הוגשה במילוי בשר, אך לעתים קרובות גם ללא מילוי.

במשך השנים נוצר הבדל בין הלחמניות שהוגשו בצפון סין או בדרום סין, ולא אחת הן שימשו כסימן היכר לאבחנה בין הדרום והצפון בסין. עד היום, טוענים המומחים, יש הבדל בין לחמניות הבאן בצפון סין ובין לחמניות הבאן בדרום סין. הלחמניות בצפון מאופיינות בריח עדין ובדרך כלל הן מוגשות ללא מילוי ואילו הלחמניות בדרום הן לחמניות מתוקות יותר ועשירות במגוון גדול של אפשרויות מילוי שונות.

יחד עם המוני המהגרים שהגיעו מהמזרח הרחוק אל ארצות הברית הגיעו גם לחמניות הבאן וכבשו בסערה את ארצות הברית ואת המערב כולו.

אם אתם מחפשים מאכל מיוחד לאירוע שלכם, ליום גיבוש, לימי הולדת או לכל אירוע אחר, כדאי לכם לבחור בלחמניות הבאן. אנו ב"נויה פוד" מומחים בבניית דוכני מזון באפיית הלחמניות ומגישים אותן במגוון גדול של אפשרויות מילוי לפי בחירתכם.

עוד בתפריט:

קייטרינג כשר

נתחי אסאדו

דילוג לתוכן